חשיפה – העמלות בתיק השקעות בבנק גבוהות עד פי 5 מהעמלות בבתי השקעות וחברות ביטוח

מאות אלפי ישראלים משקיעים בשוק ההון והבנקים מרוויחים הון עתק מהעמלות הגבוהות שהם גובים בהשוואה לעלויות שגובים בתי ההשקעות וחברות ביטוח.

לדוגמא העמלות שתשלמו בתיק ניירות ערך בסכום של מעל מיליון ₪ יכולות להגיע לעשרות ואף למאות אלפי שקלים לאורך השנים!

הידעתם?

הבנקים גובים מלקוחותיהם בתיקי ניירות ערך עמלה שנקראת "דמי שמירה" או "דמי משמרת", הבנק גובה עמלה זו כי בעבר הבנק היה מחזיק ושומר אצלו בכספות ניירות ערך שלקוחות רכשו באופן פיזי. בהמשך שונה שם עמלה זו ל "דמי ניהול חשבון ניירות ערך". בכל מקרה מדובר בעמלה שלא רלוונטית יותר מאחר וההשקעות מבוצעות באופן מקוון והבנק לא שומר יותר על ניירות הערך. הבנק לא שומר אך עדיין גובה עמלה.

וזוהי רק עמלה אחת מהעמלות שגובים הבנקים מלקוחותיהם עבור ניהול תיק השקעות.

קיימות עמלות נוספות שניתנות למיקוח ולהוזלה כמו עמלות קניה ומכירה של ניירות ערך.

הבעיה היא שרוב הציבור כלל לא מודע לגובה עמלות אלו ולאפשרות שהוא יכול להוזיל אותן משמעותית ואף לבטלן לחלוטין!

לדוגמא אם בית השקעות ינהל עבורכם תיק ניירות ערך דרך חשבון הבנק שלכם הבנק "יוותר" לכם על עמלת דמי המשמרת ועשוי גם להוזיל לכם משמעותית את גובה עמלות הקניה והמכירה בתיק מאחר ולמנהל ההשקעות יש כוח מיקוח גדול יותר מול הבנק.

היום בישראל קיימות דרכים נוספות להשקעה בשוק ההון שיכולות להוזיל משמעותית או לבטל עמלות מיותרות שגובים הבנקים ואפילו לנצל הטבות מס! וזאת באמצעות מוצרי השקעה שמפוקחים ע"י משרד האוצר

לדוגמא השקעה ב"קופת גמל להשקעה" (חשוב לציין כי השקעה זו מוגבלת בסכום ההפקדה שנתי)

השקעה ב"פוליסה פיננסית" בחברות ביטוח (ללא מגבלת סכום השקעה)

השקעה בקופת גמל תחת תיקון 190 (לזכאים העומדים בתנאי מס הכנסה)

מכשירי השקעה אלו אף מאפשרים לזכאים פטור ממס רווחי הון או תשלום מס רווחי הון מופחת!

לכן אם אתם מנהלים תיק ניירות ערך בבנק בסכום העולה על 350,000 ₪ חשוב לבצע בדיקה עם מתכנן פיננסי מקצועי שילווה אתכם לאורך זמן ויבדוק עבורכם מהו מוצר ההשקעה שמתאים לצרכים שלכם בכל נקודת זמן, היכן תשלמו הכי פחות עמלות ובאיזה מוצרים תוכלו לנצל הטבות מס ולהרוויח יותר לאורך השנים

קיימות היום בישראל כמה דרכים להשקיע בשוק ההון בצורה מבוקרת ומפוקחת שאולי לא שמעתם או לא הכרתם, תוכלו לבנות תיק השקעות המותאם לצרכים שלכם תוך ניצול הטבות מס ותשלום עלויות זולות משמעותית מהעלויות שתשלמו לבנק!

זו הסיבה שבדיקת תיק ניירות ערך מנוהל בבנק בסכום העולה על 350,000 ₪ עם מתכנן פיננסי מקצועי היא כדאית ואף הכרחית ומומלץ לבצע בדיקה כזו לפחות אחת לשנה!

  • מובהר כי האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק כאמור ו/או ייעוץ מס, בכפוף להוראות הדין והמתחשבים בנתונים ובצרכים הייחודיים של כל אדם. אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהיא ו/או הפחתת עלויות כל שהן.